...

הסרת משקפיים בלייזר

ניתוח להסרת משקפיים בלייזר

הסרת משקפיים בלייזר הפכה להיות פעולה פופולרית מאוד. התפתחות הטכנולוגיה שינתה את חיינו באינספור דרכים, ותחום רפואת העיניים לא נשאר מאחור. אחת ההתקדמות המהפכנית ביותר בטיפול בעיניים בעשורים האחרונים היא ניתוח תשבורת (רפרקציה) בלייזר. עבור אינספור אנשים, ניתוחים אלה החליפו את הצורך במשקפי ראייה ועדשות מגע.

כיצד מבוצעת הסרת משקפיים בלייזר?

העין פועלת בדומה למצלמה, לוכדת אור וממירה אותו לאותות חשמליים המשודרים למרכז הראייה במוח. קרני האור הנכנסות לעין נשברות על ידי שני איברים בעין – הקרנית והעדשה. איברים אלו שוברים את קרני האור, כלומר, משנים את כיוונן, בתהליך הנקרא תשבורת (Refraction) כך שיתמקדו לנקודה קטנה על פני הרשתית הנמצאת בחלקה האחורי של העין. לאחר מכן הרשתית מעבירה את המידע הזה למוח דרך עצב הראייה, והמוח מאפשר הבנת התמונה וקליטתה.

בעיות כמו קוצר ראייה (קוצר ראייה), היפראופיה (רוחק ראייה) ואסטיגמציה נובעות מתהליך מיקוד / שבירה לא תקין, הגורם לקרני האור להתכנס לפני או מאחורי הרשתית. דבר זה גורם לראייה מטושטשת, המתוקנת בדרך כלל באמצעות משקפי ראייה או עדשות מגע.

עקרונות הסרת משקפיים בלייזר

ניתוח תשבורת בלייזר נועד לשנות את תכונות הרפרקציה של העין על ידי עיצוב מחדש של הקרנית. ההליך כולל שימוש בלייזרים מדויקים המסירים שכבה דקה מאד מהקרנית (בדרך כלל עשרות בודדים של אלפיות המילימטר) בכדי לאפשר מיקוד של האור על פני הרשתית וראייה חדה ללא משקפיים או עדשות מגע

סוגי הניתוחים להסרת משקפיים בלייזר

קיימים מספר סוגים של ניתוחי שבירה בלייזר, כאשר הנפוצים שבהם הם:

LASIK (Laser-Assisted In Situ Keratomileusis)

בהליך זה, מבוצע חיתוך של רקמת הקרנית המאפשר הרמה של שכבה בת עשירית המילימטר המכונה מתלה (Flap). טיפול הלייזר עצמו מבוצע מתחת למתלה, ולאחריו המתלה מוחזר למקומו. ניתוח זה מאפשר חזרה מהירה לפעילות תוך יממה או שתיים, כמעט ללא כאבים.

PRK (Photorefractive Keratectomy):

שלא כמו LASIK, PRK אינו כרוך ביצירת מתלה. במקום זאת, השכבה החיצונית ביותר של הקרנית (האפיתל) מוסרת לחלוטין, ורקמת הקרנית שמתחתיה מעוצבת מחדש בלייזר. האפיתל צומח מחדש בהדרגה במשך מספר ימים. ל-PRK נוטה תקופת החלמה ארוכה יותר מ-LASIK, אך זוהי אפשרות מתאימה לאנשים עם קרנית דקה שבהם לא ניתן להצבע LASIK, למטופלים עם וקצר ראייה גבוה מעל 6.5 דיופטר, ולמטופלים צעירים לפני שירות קרבי או לכאלו העוסקים בספורט או מקצוע שיכולה להתרחש בו פגיעה בקרנית כגון אמנויות לחימה.

SMILE

בניתוח זה מבוצע חילוץ רקמה מתוך הקרנית הנחתכת באמצעות לייזר. הניתוח דומה במהותו לLASIK אולם אינו מעקב הרמה של מתלה.

ניתוחים של עדשת העין

במקרים שאינם מתאימים לניתוח על פני הקרנית ניתן לעתים לבצע ניתוחים על עדשת העין כגון החלפת העדשה (Refractive Lens Exchange) או הוספה של עדשה תוך עינית (Phakic Intraocular Lens)

סיכונים ושיקולים פוטנציאליים של הסרת משקפיים בלייזר

כמו בכל הליך רפואי, ניתוחי שבירה בלייזר טומנים בחובם סיכונים מסוימים:הסרת משקפיים בלייזר

  1. תיקון חסר או תיקון יתר: ייתכן שהניתוח לא יתקן את הראייה במידה הרצויה, ויצריך הליכים נוספים או שימוש במשקפיים.
  2. בוהק, הילות וראייה כפולה: חלק מהמטופלים מדווחים על סנוור, הילות סביב האורות או ראייה כפולה לאחר ניתוח להסרת משקפיים. תופעות אלו בד"כ חולפות תוך מס' שבועות עד חודשים.
  3. עיניים יבשות: כל ניתוח תשבורת ובפרט ניתוח LASIK יכול לגרום להופעת תסמונת העין היבשה, שיכולה להיות חולפת או קבועה.
  4. זיהום בקרנית – סיבוך זה נדיר ביותר ויכול לגרום לפגיעה קשה בקרנית עד כדי צורך בהשתלת קרנית.

לסיכום

ניתוחים להסרת משקפיים בלייזר מאפשרים שיפור משמעותי באיכות חייהם של מטופלים שתלויים במשקפיים או בעדשות מגע. עם התקדמות הטכנולוגיה והצטברות המידע הקליני, הליכים אלה הפכו לבטוחים מאד ובעלי תוצאה צפויה וטובה. לבדיקה להתאמה לניתוח להסרת משקפיים בלייזר אנו ממליצים לפנות למכון אסותא אופטיק בקישור – https://www.assuta-optic.co.il/

Call Now Button דילוג לתוכן